Projektdetaljer
Beskrivelse
Branchepartnerskabet Innovativ offentlig kommunikation vil i 2014 opbygge erfaringer med innovationspartnerskaber mellem den kreative branche og sundhedssektoren. Erfaringer hentes gennem konkrete projektsamarbejder og gennem videndeling og netværksdannelse.
Formål med branchepartnerskabet er at bidrage til vækst i den kreative branche ved at opdyrke samarbejdsrelationer og nye organiseringsformer i offentlige-private innovationsprojekter inden for innovativ kommunikation.
Der arbejdes i 2014 konkret inden for fire hovedfelter:
• NYE INITIATIVER. Et til to nye projekter gennemføres med partnerskaber på tværs af sundhedssektor og kreativ branche.
• VIDERE MED PATIENTINDKALDELSE. Muligheder for organisatorisk forankring i AUH og evt. andre hospitaler afdækkes. Finansiering gennem fonde og anden investering afklares med henblik på test af fungerende prototype i en afdeling på hospitalet.
• VIDENDELING OG NETVÆRKSDANNELSE: Dialogmøder med hospitaler og andre sundhedsinstitutioner i regionen. Udforskning af kompetencer og erfaringer i den kreative branche, som matcher de kommunikative udfordringer i sundhedssektoren. Videnudvikling og -formidling gennem artikler, dialogmøder og deltagelse i konferencer. Derigennem bidrager branchepartnerskabet til at klæde kreative organisationer og hospitaler på til partner-projekter og modner forståelse af innovativ kommunikation. Eksperimenter med organisering af innovationsprojekter. Samarbejde med andre initiativer vil bidrage til at forankre branchepartnerskabet efter 2014 og ikke mindst geare bevillingen.
• KOMPETENCEUDVIKLING: I 2014 udvikles tilbud om efteruddannelse inden for innovativ patientkommunikation målrettet sekretærer, læger og sygeplejersker – samt kommunikatører, der arbejder med sundhedskommunikation.
Formål med branchepartnerskabet er at bidrage til vækst i den kreative branche ved at opdyrke samarbejdsrelationer og nye organiseringsformer i offentlige-private innovationsprojekter inden for innovativ kommunikation.
Der arbejdes i 2014 konkret inden for fire hovedfelter:
• NYE INITIATIVER. Et til to nye projekter gennemføres med partnerskaber på tværs af sundhedssektor og kreativ branche.
• VIDERE MED PATIENTINDKALDELSE. Muligheder for organisatorisk forankring i AUH og evt. andre hospitaler afdækkes. Finansiering gennem fonde og anden investering afklares med henblik på test af fungerende prototype i en afdeling på hospitalet.
• VIDENDELING OG NETVÆRKSDANNELSE: Dialogmøder med hospitaler og andre sundhedsinstitutioner i regionen. Udforskning af kompetencer og erfaringer i den kreative branche, som matcher de kommunikative udfordringer i sundhedssektoren. Videnudvikling og -formidling gennem artikler, dialogmøder og deltagelse i konferencer. Derigennem bidrager branchepartnerskabet til at klæde kreative organisationer og hospitaler på til partner-projekter og modner forståelse af innovativ kommunikation. Eksperimenter med organisering af innovationsprojekter. Samarbejde med andre initiativer vil bidrage til at forankre branchepartnerskabet efter 2014 og ikke mindst geare bevillingen.
• KOMPETENCEUDVIKLING: I 2014 udvikles tilbud om efteruddannelse inden for innovativ patientkommunikation målrettet sekretærer, læger og sygeplejersker – samt kommunikatører, der arbejder med sundhedskommunikation.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/14 → 31/12/14 |
Links | https://www.facebook.com/pages/Fremtidens-offentlige-kommunikation/1392445821019248 |
Samarbejdspartnere
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (leder)
- Region Midtjylland (Projektpartner)
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.