Branding af Region Midtjylland - udvikling af brandingkoncepter

  • Sabra, Jakob Borrits (Projektleder)
  • Bækgaard, Karsten (Projektdeltager)
  • Jensen, Jane Lyngbye Hvid (Projektdeltager)
  • Husballe, Andreas (Projektdeltager)
  • Lyck, Finn (Projektdeltager)
  • Gammelmark, Merete (Projektdeltager)
  • Christensen, Elo (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Udviklingsprojektet omhandler udvikling af en brandingstrategi og koncepter for Region Midtjylland når store internationale sportsevents og mesterskaber hentes hjem og skal afvikles i regionen.
I projektet har forskellige aktører mødtes på The Animation Workshop og sammen udviklet et koncept for "selfie-spots" - fotostater som publikummer og borgere kan anvende til at tage billeder- selfies- når der er et event.
Pt har projektet defineret 4 forskellige fotostater under temaerne: Natur, Skyline, Sport, Vikinger
Fotostaterne er statiske men generelle og kan således indgå på forskellige arenaer og temaer hvor regionen er reprænseteret.
Projektet er et godt eksempel på funktionel animation og markedskommunikation og er derfor oplagt som en case til undervisningsbrug på uddannelserne Character Animation og Computer Graphic Arts, VIA Animation.

Nøgleresultater

4 fotostater
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato23/10/1702/04/18

Samarbejdspartnere

  • Region Midtjylland (Projektpartner)
  • Center for Animation og Visualisering (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Æstetik, design og medier
  • markedsudvikling
  • commission work
  • collaboration
  • network development
  • art production
  • workshop
  • visual dissemination
  • kommunikation med animation

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.