Projektdetaljer
Beskrivelse
Innovation og entreprenørskab er kompetencer, der er indskrevet i studieordningen og efterspurgt at ministerier til fremtidens kommende praksis.
Carreers In Action er et co-curriculært forløb, der er udviklet i Studentervæksthus regi med henblik på at gøre de studerende erhvervsparate til kommende praksis.
CIA har tre nedslag gennem uddannelsen. Første nedslag på modul 4; Pædagogen som myndighedsperson handler om, at de studerende afdækker deres personlig og professionelle midler, samt finder deres værdier og motivation indenfor deres studieretning.
Andet nedslag på modul 5 om samskabelse præsenterer de studerende for alternativer til traditionel pædagogisk praksis gennem oplæg fra pædagoger eller foreninger med cvr. nr. for at åbne de studerendes perspektiver på muligheder i deres uddannelse og virke som professionelle.
Tredje nedslag er på modul 10/12, hvor de studerende får sparring og mulighed for at indtænke entreprenante idéer og projekter som et muligt bachelorprojekt.
Carreers In Action er et co-curriculært forløb, der er udviklet i Studentervæksthus regi med henblik på at gøre de studerende erhvervsparate til kommende praksis.
CIA har tre nedslag gennem uddannelsen. Første nedslag på modul 4; Pædagogen som myndighedsperson handler om, at de studerende afdækker deres personlig og professionelle midler, samt finder deres værdier og motivation indenfor deres studieretning.
Andet nedslag på modul 5 om samskabelse præsenterer de studerende for alternativer til traditionel pædagogisk praksis gennem oplæg fra pædagoger eller foreninger med cvr. nr. for at åbne de studerendes perspektiver på muligheder i deres uddannelse og virke som professionelle.
Tredje nedslag er på modul 10/12, hvor de studerende får sparring og mulighed for at indtænke entreprenante idéer og projekter som et muligt bachelorprojekt.
Nøgleresultater
De studerende bliver motiverede af at få afdækket deres midler og værdier personligt og professionelt, hvilket forhåbentlig øger fastholdelsen på uddannelsen.
De studerende er mere innovative og entreprenante i deres professionelle virke, enten som entreprenører og iværksættere eller som professionelle i udvikling af traditionel pædagogisk praksis.
De studerende er mere innovative og entreprenante i deres professionelle virke, enten som entreprenører og iværksættere eller som professionelle i udvikling af traditionel pædagogisk praksis.
Kort titel | CIA |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/19 → 31/01/22 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- erhvervsparathed
- innovation
- entreprenørielle læreprocesser
- entreprenørskab
- samskabelse
- SKUB metoden
- Narrativ systemisk mindmap
- fastholdelse
- motivation
- udvikling
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.