Projektdetaljer
Beskrivelse
IKEA har fået udviklet en ny Co-creation platform (ikke offentliggjort endnu), hvor medarbejdere og andre kan samarbejde om forbedringer til oplevelsen i butikken for kunde og/eller medarbejder. Det har været svært at få fat i gode eksempler og formater på, hvordan et koncept skal præsenteres på platformen, så IKEA har rakt ud efter kreative idéer, der kunne berige platformen. Samtidig har IKEA en række Augmented Reality (AR) tiltag, men mangler indsigt i, hvordan den type projekter vil kunne præsenteres i sådan et miljø.
Skolen har teknologier som VR og AR til rådighed, men bruger dem ofte kun som forbrugere. Interaktive designere har potentialet til at dykke mere ind i teknologien, men hvordan og hvilke værktøjer skal bruges for at kunne udvikle i AR miljøer på prototype-basis. Kan de studerende udtænke kreative projekter i en AR verden og præsentere dem som en kombination af visuel fremstilling og programmerede løsninger?
Skolen har teknologier som VR og AR til rådighed, men bruger dem ofte kun som forbrugere. Interaktive designere har potentialet til at dykke mere ind i teknologien, men hvordan og hvilke værktøjer skal bruges for at kunne udvikle i AR miljøer på prototype-basis. Kan de studerende udtænke kreative projekter i en AR verden og præsentere dem som en kombination af visuel fremstilling og programmerede løsninger?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 02/03/20 → 31/03/20 |
Samarbejdspartnere
- IKEA (leder)
- Molamil
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- augmented reality
- AR
- co-creation
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.