Covid19: En gamechanger for virksomheders SoMe-kommunikation?

Projektdetaljer

Beskrivelse

Covid19: En gamechanger for virksomheders SoMe-Kommunikation er en netnografisk, komparativ undersøgelse af virksomheders kommunikationsstrategier på sociale medier før og under COVID-19. Projektet har til formål at undersøge, hvorvidt og i så fald hvordan virksomheders strategiske brug af sociale medier ift. kommunikation med kunder har ændret sig som følge af den helt særlige situation, der opstod under COVID-19. Projektet tager udgangspunkt i et fagligt kerneområde for vores studerende på Kommunikationsuddannelsen: strategisk kommunikation og stakeholder management, med særligt fokus på strategi og content på de sociale medier. På vidensniveauet er det interessant og relevant at finde ud af, om den ekstreme situation under pandemien har ændret den måde, hvorpå virksomheder anvender sociale medier. I forhold til undervisning er det naturligvis relevant, at de studerende både får indblik i, hvordan man udvikler ny viden om et felt i rivende udvikling, men også at de får indblik i selve resultaterne, som de vil kunne bruge i deres fremtidige arbejde og praksis.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2131/01/24

Samarbejdspartnere

  • Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (Projektpartner) (leder)

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.