Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet har fokus på udvikling af sygeplejestuderendes analytiske kompetencer specielt i begyndelse af uddannelsen. Den konkrete aktion er rettet imod opgaveskrivning på modul 1, hvor de studerende arbejde med analyse og bearbejdning af sygeplejeteori udmyntet i en 5 siders individuel skriftlig opgave.
Aktionen indeholder: undervisning i analyse, individuel vejledning i analyse og feedback. Aktionens medlemmer er studerende, undervisere i sygepleje på modul 1 samt projektgruppen.
Aktionen forløber to gange i 2013 på to hold modul 1 studerende. Aktionens data samles gennem analyse af undervisningsprogrammer, udvalgte opgaver afleveret af studerende. Observationer af vejledning og undervisning samt interview med undervsere.
Aktionens erfaringsdannelse er støttet igennem Teamdrøftelser og bearbejdsning i det kollegiale fællesskab
Aktionen indeholder: undervisning i analyse, individuel vejledning i analyse og feedback. Aktionens medlemmer er studerende, undervisere i sygepleje på modul 1 samt projektgruppen.
Aktionen forløber to gange i 2013 på to hold modul 1 studerende. Aktionens data samles gennem analyse af undervisningsprogrammer, udvalgte opgaver afleveret af studerende. Observationer af vejledning og undervisning samt interview med undervsere.
Aktionens erfaringsdannelse er støttet igennem Teamdrøftelser og bearbejdsning i det kollegiale fællesskab
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 31/12/13 |
Emneord
- metodelære
- curriculum
- tekstanalyse
- sygeplejetori
- Virginia Henderson
- sygeplejerskeuddannelsen modul 1
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.