Danish didaktik methods and the impact of COVID-19 on summative assessments at UCL College Denmark

Projektdetaljer

Beskrivelse

Kandidatforskningsprojekt for University of Edinburgh: en kvalitativ vurdering af eksamensmiljøerne online på UCL under COVID 19-flytningen online, og den indflydelse, som danske didaktikmetoder havde på underviserne og deres dannelse af online-eksamenerne.

Nøgleresultater

Abstrakt: Denne afhandling udforskede den hurtige bevægelse af summative vurderinger online på grund af COVID-19, på UCL i Odense Danmark i juni 2020-juni 2021. Ved hjælp af grounded theory gennem 11 semistrukturerede interviews med undervisere på UCL viste resultaterne, hvordan vurderinger blev udført online, hvordan flytningen påvirkede undervisere, censorer og personale, og fandt ud af, at resultater på karakterer, gruppearbejde og læringsresultater var på samme niveau som tidligere personlige vurderinger.
Ved at bruge rammerne for dansk didaktikdesign, blev det også fundet, at flytning af vurderinger online har potentiale til at ændre deres oprindelige formål og struktur. Disse resultater tyder på, at de danske videregående uddannelsesinstitutioner bør revurdere hele læringsaktiviteten ved hjælp af didaktiske relationsmodeller, hvis de har til formål at være i overensstemmelse med traditioner i dansk pædagogik og undervisningspraksis i online-miljøer i fremtiden.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato05/07/2131/12/21

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.