Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet har et dobbelt sigte: dels konkret at udvikle det undersøgende arbejde og dels at introducere og institutionalisere en særlig model for skolebaseret professionel udvikling i fagteams. Der er tale om en teacher inquiry model baseret på en Best Evidence Synthesis, som H. Timperley har lavet over forskningen om læreres professionelle udvikling.
Lærere fra 5 gymnasier deltager i projektet, som er organiseret med workshops over eet helt skoleår. Skiftevist er der lokale workshops med ekstern konsulent (LBK) og workshops på tværs af deltagerskoler. På denne tilgodeses både de lokale udviklingsbehov og behovet for inspiration, erfaringsudveksling og udfordring via netværket.
Lærere fra 5 gymnasier deltager i projektet, som er organiseret med workshops over eet helt skoleår. Skiftevist er der lokale workshops med ekstern konsulent (LBK) og workshops på tværs af deltagerskoler. På denne tilgodeses både de lokale udviklingsbehov og behovet for inspiration, erfaringsudveksling og udfordring via netværket.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/14 → 30/05/15 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Danske Sciencegymnasier (DASG) (Projektpartner)
Emneord
- naturfag
Projekter
- 1 Afsluttet
-
DASG SUN2: Bæredygtig professionel udvikling gennem samtænkte udviklingsforløb for lokale projektgrupper, fagteams og ledelse
Krogh, L. B. (Projektdeltager)
01/08/16 → 31/07/18
Projekter: Projekt › Forskning