Data literacy – ledelse af læring og trivsel

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskningsprojekt (LOL) med deltagelse af 16 skoler fra 2 kommuner. Konsortium med Metropol og DPU

Lægmandssprog

Forskningsprojektet er et kombineret udviklings- og forskningsprojekt, hvor de deltagende kommuners skoleledelser og forvaltninger indgår i 4 læringslaboratorier med henblik på at opbygge kapacitet inden for kompetenceområdet dataliteracy. Der lægges vægt på at udvikle kompetencer til at analysere og vurdere datas anvendelse i forhold til elevernes læring og trivsel, samt at kunne vurdere datas påvirkning på organisationens kultur. Kapacitetsopbygningen sker gennem udvikling og gennemførelse af eksperimenter, som udvikles i et samarbejde mellem deltagerne, konsulenter og forskere.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/1730/06/19

Samarbejdspartnere

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Brug af data
  • Dataliteracy
  • Analyse af data