Demokratiets Vingesus, demokratisk dannelse, Herregården Nørre Vosborg, Folkeskolens mellemtrin

Projektdetaljer

Beskrivelse

Åben skole, Rollespil og etiske vandringer, erfaringsbaseret didaktik og stedbaseret dannelse. Folkeskolens mellemtrin historiefaget

Lægmandssprog

Børnene i folkeskolens mellemtrin lærer om historie og demokrati gennem rollespil og samtaler i autentiske omgivelser på Herregården Nørre Vosborg.

Nøgleresultater

Børnene får en kropslig oplevelse af levevilkår og livsbetingelser i slutningen af 1700 tallet i Danmark
Kort titelDen forsvundne Sølvske
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato23/08/2131/03/23

Emneord

  • drama
  • rollespil
  • æstetisk og didaktik
  • æstetisk læring
  • innovativ undervisning
  • playful learning
  • nye undervisningsformer
  • folkeskolen
  • historiedidaktik
  • demokrati
  • erfaringsbaseret læring
  • rollespil
  • stedbaseret dannelse
  • kropslig læring
  • mellemtrin
  • 4 - 6 klasse