Projektdetaljer
Beskrivelse
Målet med arbejdspapiret DFA er at understøtte klinisk kompetenceudvikling på fysioterapeutuddannelsen UCN ved at fokusere på fysioterapeutiske processer med en række centrale omdrejningspunkter:
Cirkulær fysioterapeutisk undersøgelsesmodel (se figur herover)
Et bio-psyko-socio-kulturelt vidensgrundlag og menneskesyn
Kernen i fysioterapi er bevægelse
Motorisk kontrol opstår i kompleks interaktion mellem motorisk opgave, individ og kontekst
WHO’s ICF-model for funktion og funktionsnedsættelse
Klinisk ræsonnering er helt central for fysioterapeutisk praksis og beslutningsgrundlag
Kommunikation er centralt i klinisk arbejde
Evidensbasering og kompetenceudvikling baseres på bredt videnskabeligt og fagligt grundlag
Cirkulær fysioterapeutisk undersøgelsesmodel (se figur herover)
Et bio-psyko-socio-kulturelt vidensgrundlag og menneskesyn
Kernen i fysioterapi er bevægelse
Motorisk kontrol opstår i kompleks interaktion mellem motorisk opgave, individ og kontekst
WHO’s ICF-model for funktion og funktionsnedsættelse
Klinisk ræsonnering er helt central for fysioterapeutisk praksis og beslutningsgrundlag
Kommunikation er centralt i klinisk arbejde
Evidensbasering og kompetenceudvikling baseres på bredt videnskabeligt og fagligt grundlag
Kort titel | DFA 2.0 |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/02/18 → 01/02/19 |