Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette LULAB-projekt er initieret af 3 undervisere fra fagområdet Pædagogik og
Lærerfaglighed og fokuserer på netlærerstuderendes udvikling og kvalificering af
lærerfagligheden frem mod lærerprofessionens praksisudøvelse via arbejde med
didaktiske nærbilleder og vejledning. Artiklen baseres på to studieårs iterationer og
indledes med teoretiske refleksioner over ’den gode lærer’, efterfulgt af udfordringer vedrørende kohærens i et uddannelsesdidaktisk perspektiv og afsluttes med anslag til det faglige udbytte hos undervisere såvel som studerende.
Lærerfaglighed og fokuserer på netlærerstuderendes udvikling og kvalificering af
lærerfagligheden frem mod lærerprofessionens praksisudøvelse via arbejde med
didaktiske nærbilleder og vejledning. Artiklen baseres på to studieårs iterationer og
indledes med teoretiske refleksioner over ’den gode lærer’, efterfulgt af udfordringer vedrørende kohærens i et uddannelsesdidaktisk perspektiv og afsluttes med anslag til det faglige udbytte hos undervisere såvel som studerende.
Kort titel | Den Gode Lærer |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/19 → 30/06/22 |
Links | https://www.via.dk/-/media/VIA/samarbejde/lulab/dokumenter/lulab-publikation-nr-2.pdf |
Emneord
- læreruddannelsen