Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Undervisning i tal og regning er helt centralt for god matematikudvikling. Ny dansk forskning har vist, at der er en sammenhæng imellem 3., 6. og 8. klasse elevers regnestrategier og deres generelle matematikkompetencer. Men de nærmere årsagssammenhænge er endnu ikke belyst.
I projektet har vi fokus på udvikling af fleksible adaptive regnestrategier målrettet elever i 3. og 7. klasse. I samar-bejde med Trygfondens Børneforskningscenter vil vi udvikle en intervention med fokus på tal og regning.
Interventionen udvikles i samarbejde med lærere i praksis, afprøves i en pilotundersøgelse inden forventet RCT-undersøgelse.
I projektet har vi fokus på udvikling af fleksible adaptive regnestrategier målrettet elever i 3. og 7. klasse. I samar-bejde med Trygfondens Børneforskningscenter vil vi udvikle en intervention med fokus på tal og regning.
Interventionen udvikles i samarbejde med lærere i praksis, afprøves i en pilotundersøgelse inden forventet RCT-undersøgelse.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/24 → 30/11/27 |
Samarbejdspartnere
- TrygFondens Børneforskningscenter (Medansøger) (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- matematik
- regnestrategier
- adaptivitet
- fleksibilitet
- intervention
Aktiviteter
- 2 Foredrag eller oplæg
-
Opportunity to learn: An analysis of the association between textbooks, achievement, and arithmetic strategies
Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder) & Sunde, P. B. (Oplægsholder)
13 mar. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Intervention: Udvikling af adaptivitet - Pilot afprøvning
Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder) & Sunde, P. B. (Oplægsholder)
26 feb. 2025Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg