Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet er i tæt samarbejde med praksis at udvikle et samlet koncept for praktikforløb i form af et såkaldt didaktisk design for vidensudveksling mellem praktik og de studerende. Konceptet vil omfatte både en planlægningsfase før selve praktikperioden og selve praktikperioden. Endelig indtænkes det afsluttende bachelorprojekt i konceptet.
Konceptet skal samlet set understøtte:
Den studerendes mulighed for at være medudvikler af bedre praksis.
Udvikle nye samarbejdsformer mellem uddannelse og praksis.
Udvikle arbejdspladsernes evne til at indoptage viden og kompetence fra de studerende.
Sikre den studerendes mulighed for at opnå relevante læringsmål
Sikre den studerendes mulighed for at udvikle stærke personlige handlekompetencer.
Sikre den studerendes mulighed for via praksis at udvikle innovative kompetencer.
Udbrede kendskabet til administrationsbachelorernes viden og kompetencer hos aftagerne.
Konceptet skal samlet set understøtte:
Den studerendes mulighed for at være medudvikler af bedre praksis.
Udvikle nye samarbejdsformer mellem uddannelse og praksis.
Udvikle arbejdspladsernes evne til at indoptage viden og kompetence fra de studerende.
Sikre den studerendes mulighed for at opnå relevante læringsmål
Sikre den studerendes mulighed for at udvikle stærke personlige handlekompetencer.
Sikre den studerendes mulighed for via praksis at udvikle innovative kompetencer.
Udbrede kendskabet til administrationsbachelorernes viden og kompetencer hos aftagerne.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/14 → 31/10/14 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen Absalon (leder)
- Næstved kommune (Projektpartner)
- Stevns Kommune (Projektpartner)
Emneord
- professionsdidaktik
- prakisnær
- praktik
- innovation
- didaktik