Projektdetaljer
Beskrivelse
Inkluderende digital projektdidaktik i de frie skoler er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, der skaber rammer for udvikling af lærernes kompetencer, af undervisningen og af skolens organisering over to år.
I projektet samarbejder lærere, ressourcepersoner, ledelse og eksterne konsulenter om:
- Udvikling af en inkluderende projektdidaktik understøttet af digitale læremidler –
konkret gennemføres 1-2 projektforløb og 2 mindre forløb pr. halvår
- Opbygning af en ’eksempelbank’ for digitale projektforløb
- Udvikling af rutiner for videndeling og intern kompetenceudvikling
- Vurdering, indkøb og strategi for it og digitale læremidler
- Refleksion over den fælles udviklingsledelse af skolen
- Analyse og udvikling af skolens it-didaktik, læreplaner og værdigrundlag
I projektet samarbejder lærere, ressourcepersoner, ledelse og eksterne konsulenter om:
- Udvikling af en inkluderende projektdidaktik understøttet af digitale læremidler –
konkret gennemføres 1-2 projektforløb og 2 mindre forløb pr. halvår
- Opbygning af en ’eksempelbank’ for digitale projektforløb
- Udvikling af rutiner for videndeling og intern kompetenceudvikling
- Vurdering, indkøb og strategi for it og digitale læremidler
- Refleksion over den fælles udviklingsledelse af skolen
- Analyse og udvikling af skolens it-didaktik, læreplaner og værdigrundlag
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/15 → 30/06/17 |
Links | http://digitalprojektdidaktik.dk/ |
Samarbejdspartnere
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (leder)
- Nationalt Videncenter for de Frie Skoler (Projektpartner)
- Forening af Kristne Friskoler (Projektpartner)
- Danmarks Privatskoleforening (Projektpartner)
- Dansk Friskoleforening (Projektpartner)
- Den Fri Lærerskole (Projektpartner)