Projektdetaljer
Beskrivelse
Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler udfører for Vordingborg Kommune en kortlægningsundersøgelse af kommunens læreres brug af digitale læremidler i dansk, matematik, naturfag og praktisk-musiske fag.
Kortlægningsundersøgelsen udmøntes i en række anbefalinger som Vordingborg Kommune kan anvende til at understøtte en øget integration af it i fagene med henblik på at styrke elevernes faglige læring samt udnytte digitale læremidlers potentialer for en øget differentieret og inkluderende undervisning.
Undersøgelsens grundlag er et kvalitativt studie af lærere og ledere på de fem nye skoler i Vordingborg Kommune: Gåsetårnskolen, Præstø Skole, Møn Skole, Kulsbjerg Skole, Svend Gønge-Skolen.
Undersøgelsen på hver skole forestås af et undersøgelsesteams, der består af en konsulent fra CFU Sjælland, en underviser fra læreruddannelsen i Vordingborg samt en professionsforsker fra læremiddel.dk. Undersøgelsen ledes af Læremiddel.dk ved projektleder Rene B Christiansen fra euducationlab.dk, Forskning og Udvikling, Univeristy College Sjælland ([email protected])
Kortlægningsundersøgelsen udmøntes i en række anbefalinger som Vordingborg Kommune kan anvende til at understøtte en øget integration af it i fagene med henblik på at styrke elevernes faglige læring samt udnytte digitale læremidlers potentialer for en øget differentieret og inkluderende undervisning.
Undersøgelsens grundlag er et kvalitativt studie af lærere og ledere på de fem nye skoler i Vordingborg Kommune: Gåsetårnskolen, Præstø Skole, Møn Skole, Kulsbjerg Skole, Svend Gønge-Skolen.
Undersøgelsen på hver skole forestås af et undersøgelsesteams, der består af en konsulent fra CFU Sjælland, en underviser fra læreruddannelsen i Vordingborg samt en professionsforsker fra læremiddel.dk. Undersøgelsen ledes af Læremiddel.dk ved projektleder Rene B Christiansen fra euducationlab.dk, Forskning og Udvikling, Univeristy College Sjælland ([email protected])
| Status | Afsluttet |
|---|---|
| Effektiv start/slut dato | 01/08/12 → 31/12/12 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen Absalon (leder)
- Vordingborg Kommune (Projektpartner)
Finansiering
- Vordingborg Kommune
Emneord
- organisationsudvikling
- læremiddelbrug, læremiddelforståelser, didaktik, skoleudvikling
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.