Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Bygge- og anlægsbranchen er i disse år genstandsfelt for en altomfavnende, forandringsproces foranlediget af digitaliseringsprocesser og deraf opståede ny højteknologiske værktøjer, arbejdsprocesser og muligheder. Byggebranchen har udviklingsmæssigt og effektivitetsmæssigt haltet langt efter andre brancher hovedsageligt på grund af sen implementering af digitalisering og deraf afledte teknologier, se fig. 1. Alle disse ny processer og teknologier afstedkommer ny kompetencebehov til bygningskonstruktørens kompetencefelt, herunder i første omgang af få indblik i og overblik over digitalisering og teknologier, og de muligheder og forandringsprocesser de afstedkommer indenfor forskellige aspekter af et mere og mere digitaliseret byggeri.
Derfor ses behovet for efter-videreuddannelse i byggebranchen særligt tydeligt i disse år, og bygningskonstruktører og andre faglige aktører har et stigende behov for ny viden indenfor forskellige aspekter af det digitaliserede byggeri og viden om og forståelse for anvendelse af BUILD 4.0 teknologier.
Dette udviklingsprojekt har som formål at udvikle kompetenceforløb indenfor disse emner og vi har her fokus på digitalisering herunder Internet of Things, modellering, robotteknologi, droneteknologi og 3D print-teknologier.
Det faglige indhold har blandt andet fokus på højteknologisk værkstedsundervisning, samt IoT & BUILD 4.0. Dette inkluderer værktøjer som droner, robotter, 3D printere, lasere, 3D-computer-environments, simuleringsprogrammer etc.
Derfor ses behovet for efter-videreuddannelse i byggebranchen særligt tydeligt i disse år, og bygningskonstruktører og andre faglige aktører har et stigende behov for ny viden indenfor forskellige aspekter af det digitaliserede byggeri og viden om og forståelse for anvendelse af BUILD 4.0 teknologier.
Dette udviklingsprojekt har som formål at udvikle kompetenceforløb indenfor disse emner og vi har her fokus på digitalisering herunder Internet of Things, modellering, robotteknologi, droneteknologi og 3D print-teknologier.
Det faglige indhold har blandt andet fokus på højteknologisk værkstedsundervisning, samt IoT & BUILD 4.0. Dette inkluderer værktøjer som droner, robotter, 3D printere, lasere, 3D-computer-environments, simuleringsprogrammer etc.
Beskrivelse
Bygge- og anlægsbranchen er i disse år genstandsfelt for en altomfavnende, forandringsproces foranlediget af digitaliseringsprocesser og deraf opståede ny højteknologiske værktøjer, arbejdsprocesser og muligheder. Byggebranchen har udviklingsmæssigt og effektivitetsmæssigt haltet langt efter andre brancher hovedsageligt på grund af sen implementering af digitalisering og deraf afledte teknologier, se fig. 1. Alle disse ny processer og teknologier afstedkommer ny kompetencebehov til bygningskonstruktørens kompetencefelt, herunder i første omgang af få indblik i og overblik over digitalisering og teknologier, og de muligheder og forandringsprocesser de afstedkommer indenfor forskellige aspekter af et mere og mere digitaliseret byggeri.
Derfor ses behovet for efter-videreuddannelse i byggebranchen særligt tydeligt i disse år, og bygningskonstruktører og andre faglige aktører har et stigende behov for ny viden indenfor forskellige aspekter af det digitaliserede byggeri og viden om og forståelse for anvendelse af BUILD 4.0 teknologier.
Dette udviklingsprojekt har som formål at udvikle kompetenceforløb indenfor disse emner og vi har her fokus på digitalisering herunder Internet of Things, modellering, robotteknologi, droneteknologi og 3D print-teknologier.
Det faglige indhold har blandt andet fokus på højteknologisk værkstedsundervisning, samt IoT & BUILD 4.0. Dette inkluderer værktøjer som droner, robotter, 3D printere, lasere, 3D-computer-environments, simuleringsprogrammer etc.
Derfor ses behovet for efter-videreuddannelse i byggebranchen særligt tydeligt i disse år, og bygningskonstruktører og andre faglige aktører har et stigende behov for ny viden indenfor forskellige aspekter af det digitaliserede byggeri og viden om og forståelse for anvendelse af BUILD 4.0 teknologier.
Dette udviklingsprojekt har som formål at udvikle kompetenceforløb indenfor disse emner og vi har her fokus på digitalisering herunder Internet of Things, modellering, robotteknologi, droneteknologi og 3D print-teknologier.
Det faglige indhold har blandt andet fokus på højteknologisk værkstedsundervisning, samt IoT & BUILD 4.0. Dette inkluderer værktøjer som droner, robotter, 3D printere, lasere, 3D-computer-environments, simuleringsprogrammer etc.
Nøgleresultater
Udvikling af kompetenceforløb omkring digitalisering og Build 4.0 teknologier for bygningskonstruktører
Nøgleresultater
Udvikling af kompetenceforløb omkring digitalisering og Build 4.0 teknologier for bygningskonstruktører
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/18 → 31/03/19 |
Links | https://www.ucn.dk/kurser-og-videreuddannelser/digitalisering-og-build-4-0-teknologier https://www.ucn.dk/kurser-og-videreuddannelser/digitalisering-og-build-4-0-teknologier |
Emneord
- Byggeri, miljø og energi
- Build 4.0
- Droneteknologi
- 3D Print
- virtual reality
- Mixed Reality
- digitalisering
- Teknologiforståelse
- Robotteknologi
- Building Information Modelling
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Teknologiforståelse og Fremtidens Uddannelser
Dau, S. (Oplægsholder), Voldborg Andersen, H. (Oplægsholder), Geisnæs, D. (Arrangør), Ryberg, T. (Keynotespeaker), Nørgaard, R. T. (Keynotespeaker), Conole, G. (Keynotespeaker), Lukassen, N. B. (Oplægsholder), Brogaard Bertel, L. (Oplægsholder), Vinther, J. (Oplægsholder), Wahl, C. (Oplægsholder), Christoffersen, G. C. B. (Oplægsholder), Jensen, C. G. (Deltager), Horn, L. H. (Oplægsholder), Ringtved, U. L. (Oplægsholder), Laursen, E. S. (Oplægsholder), Kjærgaard, T. (Oplægsholder), Dau, S. (Arrangør), Pedersen, P. M. (Deltager), Larsen, L. L. (Deltager) & Olesen, M. I. K. (Deltager)
26 okt. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference