Indtil nu har vi benyttet asynkron undervisning til online studerende på Serviceøkonomuddannelsen. Fra september 2022 ændres dette til både synkron og asynkron. Ydermere går vi fra at optage undervisning på de fysiske hold til en én-til-én undervisning (underviser-onlinestuderende). Og så vil enkelte fag/specialer/valgfag køres som hybrid med både onsite og online studerende. Derfor vil vi ikke længere kun undervise i de online i klasselokalerne på CHV, men via Skyperum og egne computere hjemme, på kontoret, i mødelokaler osv. Endelig har vi derved også et større behov for at kunne levere synkron og asynkron online undervisning ude af huset på virksomhedsbesøg ol.
Hvordan skal online-undervisningslokaler/situationer indrettes fremadrettet?
Der ønskes gennemført 3 afprøvninger:
1. Hvordan skal lokale til dedikeret synkron/asynkron online undervisning udformes?
2. Hvordan skal online og hybrid undervisning ”ude af huset” gennemføres?
3. Hvordan skal online hybrid undervisning gennemføres på campus?