Projektdetaljer
Beskrivelse
Distance Learning through Play er et udviklingsprojekt, der både skal samle de gode eksempler og materialer skabt under coronalukningen i folkeskolen forår 2020 samt udvikle nye digitale formater, der kan understøtte kreativitet, samarbejde og lærende fællesskaber – nogle af de kvaliteter, som måske har sværere vilkår online og på afstand.
Projektet har en eksplorativ tilgang, hvor lærere inviteres ind i et digitalt fællesskab omkring undersøgelse af, hvad god digitalt understøttet undervisning med en legende tilgang er. En del af projektet er et fælles digitalt community, hvor lærere ud over at få inspiration og adgang til online undervisningsmaterialer får mulighed for at netværke og vidensdele. Projektet er støttet af LEGO Fonden.
Projektet har en eksplorativ tilgang, hvor lærere inviteres ind i et digitalt fællesskab omkring undersøgelse af, hvad god digitalt understøttet undervisning med en legende tilgang er. En del af projektet er et fælles digitalt community, hvor lærere ud over at få inspiration og adgang til online undervisningsmaterialer får mulighed for at netværke og vidensdele. Projektet er støttet af LEGO Fonden.
Kort titel | DLtP |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/20 → 30/06/21 |
Links | https://distance-learning-through-play.dk |
Emneord
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge
- Medier, kommunikation og sprog
- Æstetik, design og medier
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.