Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette projekt omhandler studerende, der er i gang med en videregående uddannelse på en professionshøjskole (bygningskonstruktøruddannelsen, UCN), som lider af psykiske og kognitive funktionsnedsættelser og er i risiko for at ende i mistrivsel. Fællestrækkene, for disse studerende er; afhængighed af stramme rutiner, konkret tænkning, følsomhed over for sanseindtryk og vanskeligheder med følelsesmæssig regulering. Disse træk giver udfordringer i forhold til at gennemføre en videregående uddannelse, der bygger på principper om samarbejde, udforskning og dialog eks. Refleksiv Praksislæring (RPL). Disse barrierer påvirker de studerendes overgang fra ungdomsuddannelse til videregående uddannelse, og giver vedvarende udfordringer gennem hele deres studieforløb. Forskningen viser, at det særligt er udfordringer omkring eksekutive funktioner (EF), der påvirker deres læringsmuligheder. Eksekutive funktioner inkluderer vanskeligheder med aktivering, fokus, regulering af indsats, og følelser, hukommelse og igangsættelse af handling.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/24 → 03/08/26 |