Projektdetaljer
Beskrivelse
Ph.d. Projekt ved DPU Århus Universitet. Afsluttes den 01.05.2014
Et pragmatisk inspireret aktionsforskningsprojekt hvor jeg dels forsker i sammenhængenen mellem drama , inklusion og udvikling af legekompetence i børnehaven,dels i dramatisk leg som æstetisk læreproces, og pædagogens rolle i forhold til dette. De primære toeretiske refernecer er Gavin Bolton, Lev Vygotsky, Hansjörg Hohr, John Dewey
Et pragmatisk inspireret aktionsforskningsprojekt hvor jeg dels forsker i sammenhængenen mellem drama , inklusion og udvikling af legekompetence i børnehaven,dels i dramatisk leg som æstetisk læreproces, og pædagogens rolle i forhold til dette. De primære toeretiske refernecer er Gavin Bolton, Lev Vygotsky, Hansjörg Hohr, John Dewey
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/10 → 01/05/14 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen Absalon (leder)
- BUPL (Projektpartner)
- Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
- Høgskolen i Bergen (Projektpartner)
Emneord
- leg
- Dramapædagogik
- Leg
- æstetiske læreprocesser
- aktionsforskning
- didaktik
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.