Edularpets potentielle æstetiske rum for dannelse på pædagoguddannelsen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Det pædagogiske rollespil har et særligt potentiale for at gøre resonanserfaringer mulige (Rosa 2021). Netop fordi rollespillets mulighedsrum er karakteriseret ved – og drevet af – scenarierettede regler, kollaboration og kollektiv samskabelse mellem humane aktører og (med) non-humane aktører. Dette i en legende sfære hvor deltagerne giver og modtager nærvær – anerkendelse; som affekt og emotion – svar og gensvar. Et yderligere deltagerfremhævet fund er den betydningsfulde sammenfiltring af grænseoverskridelse – mod – tillid for oplevelsen af forbundethed med verden (social, subjektiv og fysisk) i rollespil.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/2131/12/22

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • professionsdidaktik
  • Resonans
  • Rollespil
  • LARP
  • Edu-LARP
  • scenariedidaktik
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Rollespil
  • LARP
  • Edu-LARP
  • Resonans
  • Resonanserfaringer
  • scenariedidaktik
  • Æstetik, design og medier
  • æstetiske erfaringer
  • Resonanserfaringer
  • scenariedidaktik