Projektdetaljer
Beskrivelse
Baggrund: FSA i dansk har fået ‘high stake’-status (BUVM, 2015). Eksamen i L1 er forskningsmæssigt underbelyst – og i den udstrækning, der eksisterer forskning er det fortrinsvis undersøgelser af skriftlige eksaminer.
RQ (1): Hvilken danskfaglig fagforståelse afspejler de nye praktiske prøveformer?
Dokumentstudie
RQ (2): Hvilke forandringer i prøvepraksis oplever lærere, der deltager i forsøg med mere praktiske prøveformer?
Kvalitativ undersøgelse, der sigter på forståelse af læreres oplevelser af forandrede eksamenspraksisser
Interviews med lærere, der har deltaget i forsøget. Der udvælges lærere som har flere års erfaring med FSA.
RQ (1): Hvilken danskfaglig fagforståelse afspejler de nye praktiske prøveformer?
Dokumentstudie
RQ (2): Hvilke forandringer i prøvepraksis oplever lærere, der deltager i forsøg med mere praktiske prøveformer?
Kvalitativ undersøgelse, der sigter på forståelse af læreres oplevelser af forandrede eksamenspraksisser
Interviews med lærere, der har deltaget i forsøget. Der udvælges lærere som har flere års erfaring med FSA.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/24 → 01/10/25 |
Samarbejdspartnere
- Syddansk Universitet (leder)