Projektdetaljer
Beskrivelse
En af de mest markante udfordringer, som lærere møder, er en øget mangfoldighed i elevgruppen. Det stiller lærerne over for store udfordringer i forhold til at differentiere undervisningen.
Projektets formål er at udvikle og afprøve eksemplariske undervisningsforløb i dansk og matematik i 5. klasse, hvor undervisningsdifferentiering er det bærende princip, og hvor der er en særlig opmærksomhed i forhold til elever, der befinder sig i mere komplicerede læringssituationer, bl.a. begrundet i specifikke læsevanskeligheder, opmærksomheds- og koncentrationsproblemer eller mere generelle problemer med at indfri skolens faglige læringskrav.
Projektets formål er at udvikle og afprøve eksemplariske undervisningsforløb i dansk og matematik i 5. klasse, hvor undervisningsdifferentiering er det bærende princip, og hvor der er en særlig opmærksomhed i forhold til elever, der befinder sig i mere komplicerede læringssituationer, bl.a. begrundet i specifikke læsevanskeligheder, opmærksomheds- og koncentrationsproblemer eller mere generelle problemer med at indfri skolens faglige læringskrav.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 31/12/13 |
Links | http://www.inklusionsudvikling.dk/uvd http://edu.au.dk/forskning/projekter/et-princip-moeder-praksis/ http://www.inklusionsudvikling.dk/uvd |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
- UC SYD (Projektpartner)
- Professionshøjskolen UCC (Projektpartner)
- Børne- og undervisningesministeriet (Projektpartner)
Emneord
- undervisningsdifferentiering
- inklusion
- skriftsprogsvanskeligheder
- elever i komplicerede læringssituationer
- dansk
- matematik