Projektdetaljer
Beskrivelse
Med baggrund i didaktiske udfordringer omkring at understøtte pædagogstuderendes konkrete praktiske arbejde i social- og specialpædagogik kombineret med en top- og målstyret uddannelsesform, har SOS-teamet på UCN i Hjørring arbejdet med eksperimentel undervisning, i et udviklingsprojekt, på flere forskellige forløb på det første specialiseringsmodul samt i studiedage på 2. praktik.
Afsættet til projektet var i flere studenterevalueringer hvor der var efterspurgt flere ”laboratorier” til erfaringsbaseret læringsformer. I tråd med tanken om refleksiv praksislæring, som er UCN´ overordnede strategi for læring, er der behov for at sætte fokus på flere uddannelsesaktiviteter, der i højere grad er rettet i mod at øve færdigheder, der knytter sig til konkrete social-specialpædagogiske problemstillinger.
Afsættet til projektet var i flere studenterevalueringer hvor der var efterspurgt flere ”laboratorier” til erfaringsbaseret læringsformer. I tråd med tanken om refleksiv praksislæring, som er UCN´ overordnede strategi for læring, er der behov for at sætte fokus på flere uddannelsesaktiviteter, der i højere grad er rettet i mod at øve færdigheder, der knytter sig til konkrete social-specialpædagogiske problemstillinger.
Kort titel | SOS-LAB |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/12/19 → 31/12/20 |