Elektroniske hverdagsfortællinger og vitaliserende læreprocesser i børnehaven

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet vil afprøve en måde at arbejde med børnehavebørns elektroniske hverdagsfortællinger i en konkret pædagogisk ramme. Projektet tager afsæt i teorier om vitaliserende læreprocesser som udgangspunkt for de pædagogiske forløb i børnehaven og har kvalificeret selvbestemmelse som dannelsesideal.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/10/1231/12/13

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Børnehaven Nordlyset (Projektpartner)

Emneord

  • børnekultur
  • IPads
  • Tablets
  • børn
  • børnehave
  • pædagogisk arbejde
  • pædagoguddannelsen
  • vitaliserende læreprocesser
  • psykologisk ilt
  • kvalificeret selvbestemmelse
  • pædagogik

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Digital pædagogik

    Brandt, E. Z. (Redaktør), Petersen, A. (Redaktør), Karoff, H. S., Johansen, S. L., Thestrup, K., Kusk, H. & Frydendahl, J. A., 2015, Systime. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review