Elevers forståelse og arbejde med rationale tal i matematikundervisningen i folkeskolen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet skal sætte fokus på begrebet ”Misconceptions” i forhold til elevernes udvikling af et brøkbegreb.

Formålet er at skaffe viden om effekten af, om aktiviteter udviklet til at minimere elevernes misopfattelser i forhold til udviklingen af et brøkbegreb, har en effekt.

Det er desuden et formål, sammen med matematiklærere på mellemtrinnet, at udvikle indsatser til afprøvning i klasser på mellemtrinnet. Indsatserne skal afprøves i forskellige klasser.

Nøgleresultater

Artikel til bladet MATEMATIK:
Skipper-Jørgensen, Anette m.fl.: Brøker og mulige misopfattelser. MONA Nr. 2 - April 2020 - 48. Årgang
Udarbejdelse af hjemmeside:
www.kortlink.dk/247u4
Kort titelRationale tal
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/19

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning