Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskningssamarbejde i regi af det i Berlin funderede skoleudviklingsprojekt EMS. Tre forskellige Berlin skoler er tilknyttet med en intensiv indsats over tid, hvor skolens personale og ledelse er på uddannelse i - og lokalt sætter indsatser i gang med fokus på relationskompetence mm. Indsatsen og tilgangen til at arbejde med relationer i en helskole-indsats er blandt andet inspireret af tidligere danske indsatser. Til projektet er tilknyttet følgeforskning, hvor der både arbejdes med kvantitative pre, post og follow up data (+ tre kontrolskoler) og med multiple kvalitative data. Universitetet i Heidelberg leder følgeforskningen men programmet indgår i forskningssamarbejdet i projektet (i mindre omfang).
AkronymEMS
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2001/11/25

Samarbejdspartnere

  • Empathie macht Schule – gebe e.V. (leder)
  • Heidelberg University

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • relationskompetence

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.