Employees as strategic communicators

Projektdetaljer

Beskrivelse

Medarbejderne bliver i stigende grad opfattet som aktive kommunikatører i organisationer. De repræsenterer organisationen eksternt, når de udfører deres arbejde, og når de kommunikerer på sociale medier, og internt er der en forventning om, at de bidrager til videndeling, løbende forbedringer og innovation. Der er med andre ord stadig flere forventninger til, hvad medarbejderne skal sige og gøre udover at udføre deres arbejde. For at skabe et overblik over forventningerne til medarbejderne som strategiske kommunikatører har vi på baggrund af litteratur i PR, strategisk kommunikation, organisationskommunikation og beslægtede områder udviklet en typologi med otte forskellige kommunikationsroller. Organisationer kan bruge rollerne til at diskutere forventninger med medarbejderne samt skabe et overblik over, hvem der udfører hvilke kommunikationsroller i en organisation eller afdeling.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/22

Samarbejdspartnere

Emneord

  • kommunikation
  • Strategic communication
  • communicator
  • Employee active communication roles
  • employees as communicator

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.