En kvalitativ undersøgelse af læringsmuligheder for sygeplejestuderende på modul 2 i kliniske forløb og i færdighedslaboratorie på sygeplejeuddannelsen i Holstebro ved VIA University College

  • Henriksen, Jette (Projektleder)
  • Olesen, Anne Mette (Projektleder)
  • Nielsen, Kirsten (Projektdeltager)
  • Bach Henriksen, Inger (Projektdeltager)
  • Skovgaard, Kirsten (Projektdeltager)
  • Sørensen, Else (Projektdeltager)
  • Lerche Pedersen, Anne Marie (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

En undersøgelse af hvilke læringsmuligheder udspiller sig i to læringsarenaer - henholdsvis færdighedslaboratoriet og de kliniske uddannelsessteder - set fra et sygeplejefagligt perspektiv?
Formål:
I denne kontekst er læring forstået som en social proces, hvorfor hensigten er at studere de sociale processer, der finder sted i de to forskellige læringsarenaer med henblik på at fremanalysere, hvilken professionslæring der udfoldes i 2 læringsarenaer. Hvad er det for læringsmuligheder de studerende tilbydes i mødet i med patienter, medstuderende og fantomer i de 2 læringsarenaer? Formålet er at afdække de sociale processer der finder sted i de 2 læringsarenaer og dermed også afdække hvilke læringsmuligheder, der udspiller sig i de 2 læringsarenaer.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/1501/05/16

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Lemvig Kommune (Projektpartner)
  • Holstebro Kommune (Projektpartner)
  • Region Midtjylland (Projektpartner)
  • Hospitalsenheden Vest (Projektpartner)

Emneord

  • sygeplejerskeuddannelsen
  • færdighedslaboratoriet
  • kliniske studier
  • læringsmuligheder