Projektdetaljer
Beskrivelse
I skoleåret 2014/2015 udvikles der i Esbjerg kommunes 27 skoler et fælles sprog og en fælles begrebsverden i forhold til den nye skolereform.
Arbejdet foregår i fællesskab med UC Syddanmark, som udvikler og faciliterer ressourcer og materialer til 4 nedslagspunkter for skolernes lærere og for skolernes udpegede ressourcepersoner.
Målet er at:
præsentere vinkler på det at arbejde og tilrettelægge ud fra lærings- og kompetencemål.
præsentere offentlige planlægningsværktøjer fra Undervisningsministeriet.
Rammen for hele projektet er i alt 1800 lærere og pædagoger på Esbjergs 27 skoler, som arbejder med og i 4 praktisk-didaktiske nedslag på egne skoler. Nedslag bygger på og henter inspiration fra Undervisningsministeriets Demonstrationsskoleprojekt ligesom hele projektet tager udgangspunkt i tankerne om Flipped Learning og praksisorienteret, undersøgelsesbaseret læring.
Arbejdet foregår i fællesskab med UC Syddanmark, som udvikler og faciliterer ressourcer og materialer til 4 nedslagspunkter for skolernes lærere og for skolernes udpegede ressourcepersoner.
Målet er at:
præsentere vinkler på det at arbejde og tilrettelægge ud fra lærings- og kompetencemål.
præsentere offentlige planlægningsværktøjer fra Undervisningsministeriet.
Rammen for hele projektet er i alt 1800 lærere og pædagoger på Esbjergs 27 skoler, som arbejder med og i 4 praktisk-didaktiske nedslag på egne skoler. Nedslag bygger på og henter inspiration fra Undervisningsministeriets Demonstrationsskoleprojekt ligesom hele projektet tager udgangspunkt i tankerne om Flipped Learning og praksisorienteret, undersøgelsesbaseret læring.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 08/08/14 → 30/06/16 |
Links | https://nyfolkeskole.wordpress.com https://nyfolkeskole.wordpress.com/ |
Samarbejdspartnere
- UC SYD (leder)
- Esbjerg Kommune (Projektpartner)