Er der ugler i bækkenet?

  • Sørensen, Marie Toftdahl (Projektleder)
  • Jakobsen, Sofia Retz (Projektleder)
  • Holgersen, Mie Sølberg (Projektleder)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Professionsuddannelserne befinder sig i en forandringsproces, hvor uddannelserne har bevæget sig fra at være overvejende praksisforankret til at være overvejende teoretisk forankret. Der er ligeledes sket en forandring i forhold til måden, hvorpå viden indgår og udvikles i disse uddannelser. Dette dannede i 2009-2010 baggrund for et projekt, hvor formålet var at afdække de diskurser og diskurskampe, som Professsionshøjskolernes Rektorforsamling trak på i publikationen "Professionshøjskolernes Politik for Vidensbasering".

    Projektet og den dertilhørende masterafhandling, blev forsvaret i foråret 2010 med karakteren 12 på Roskilde Universitet.
    Kort titelProjekt i forbindelse med afsluttende masteruddannelse.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/0930/06/10

    Emneord

    • Undersøgelsesdesign, teori og metode
    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Publikation

    • 1 Tidsskriftsartikel
    • 1 Master

    Hvilke former for viden har betydning for sygeplejerskens professionelle arbejde

    Sørensen, M. T., Frederiksen, J., Jakobsen, S. R. & Sølberg Holgersen, M., 2011, I : Uddannelsesnyt. 22, 3, s. 10-15 6 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Er der ugler i bækkenet? Diskurser i sygeplejerskeuddannelsen

    Jakobsen, S. R., Holgersen, M. S. & Sørensen, M. T., 1 apr. 2010, 72 s.

    Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomMasterForskning