Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Gennem projektet indsamles bred og solid viden om en række centrale spørgsmål, som vil belyse erfaringer fra perioden med online-undervisning, og give et grundlag for institutioners og uddannelsers videre udvikling. Undersøgelsen tilrettelægges og gennemføres i et samarbejde mellem 10 institutioner, på tværs af institutionstyper (professionshøjskoler og universiteter), og med involvering af en lang række fagområder og uddannelser. De centrale undersøgelsesspørgsmål er disse:
1) Hvilken variation af digitalt understøttede didaktiske praksisser har etableret sig på tværs af institutionstyper og fagområder?
2) Hvordan oplever studerende forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige studerende, bl.a. i forhold til oplevet læringsudbytte, læringsstrategier og mestringsoplevelser?
3) Hvordan oplever undervisere forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige undervisere, for deres forhold til de studerende, samt deres oplevelse af faglig og professionel tilfredshed?
4) Hvordan påvirker de digitalt understøttede praksisser hhv. A. Samarbejdet mellem studerende og B. Samarbejdet mellem undervisere og studerende?
1) Hvilken variation af digitalt understøttede didaktiske praksisser har etableret sig på tværs af institutionstyper og fagområder?
2) Hvordan oplever studerende forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige studerende, bl.a. i forhold til oplevet læringsudbytte, læringsstrategier og mestringsoplevelser?
3) Hvordan oplever undervisere forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige undervisere, for deres forhold til de studerende, samt deres oplevelse af faglig og professionel tilfredshed?
4) Hvordan påvirker de digitalt understøttede praksisser hhv. A. Samarbejdet mellem studerende og B. Samarbejdet mellem undervisere og studerende?
Kort titel | COVID 19-erfaringer |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 15/05/20 → 01/01/21 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Aarhus Universitet
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Københavns Universitet
- Professionshøjskolen Absalon
- Syddansk Universitet
- Danmarks Pædagogiske Universitet
- Roskilde Universitet
- Aalborg Universitet
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
- VIA University College
- UC SYD
-
Hybride- og netbaserede uddannelsesformer
Lyngsø, A. (Oplægsholder)
27 jun. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Projektpædagogikkens potentialer 2024
Lyngsø, A. (Deltager)
17 maj 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar
Fil -
Præsentation: Betingelser for interaktion, engagement og læring i det asynkrone online læringsrum – hvordan gør vi det muligt at deltage, når undervisningen foregår online?
Georgsen, M. (Oplægsholder)
16 nov. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Undersøgelse af nødundervisning under COVID 19-nedlukningen i foråret 2020
Georgsen, M. (Oplægsholder)
26 feb. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Keynote: Onlineundervisning under COVID 19-nedlukningen - hvad har vi lært?
Georgsen, M. (Oplægsholder)
11 nov. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil -
Online undervisning under COVID 19 nedlukningen - hvad skete der?
Georgsen, M. (Oplægsholder)
29 jan. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil