Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 10 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020

  • Georgsen, Marianne (Projektleder)
  • Kjærgaard, Thomas (Projektdeltager)
  • Horn, Line Helverskov (Projektdeltager)
  • Nielsen, Steen (Projektdeltager)
  • Geisnæs, Dorthe (Projektdeltager)
  • Graf, Stefan Ting (Projektleder)
  • Ruge, Dorte (Projektdeltager)
  • Rasmussen, Hanne Fie (Projektdeltager)
  • Pettersson, Morten (Projektdeltager)
  • Puck, Morten Rasmus (Projektdeltager)
  • Bak, Carsten Kronborg (Projektdeltager)
  • Jørnø, Rasmus Leth (Projektdeltager)
  • Gundersen, Peter (Projektdeltager)
  • Gynther, Karsten (Projektleder)
  • Buus, Lillian (Projektleder)
  • Lorentzen, Rasmus Fink (Projektdeltager)
  • Lyngsø, Anita (Projektdeltager)
  • Larsen, Inger Knude (Projektdeltager)
  • Skovbjerg, Annegrete (Projektleder)
  • Skytte Asmussen, Ida (Projektdeltager)
  • Jørgensen, Asbjørn (Projektdeltager)
  • Pallesen, Thomas Aagaard (Projektdeltager)
  • Jensen, Søren Tapdrup (Projektdeltager)
  • Qvortrup, Ane (Projektleder)
  • Larsen, Søren (Projektleder)
  • Kjær Andersen, Ina Solveig (Projektdeltager)
  • Marinos, Nicolas (Projektdeltager)
  • O'Neill, lotte Dyhrberg (Projektdeltager)
  • Troelsen, Rie (Projektdeltager)
  • Konnerup, Ulla (Projektleder)
  • Sverregaard, Jonas Svenstrup (Projektdeltager)
  • Dalsgaard, Christian (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Gennem projektet indsamles bred og solid viden om en række centrale spørgsmål, som vil belyse erfaringer fra perioden med online-undervisning, og give et grundlag for institutioners og uddannelsers videre udvikling. Undersøgelsen tilrettelægges og gennemføres i et samarbejde mellem 10 institutioner, på tværs af institutionstyper (professionshøjskoler og universiteter), og med involvering af en lang række fagområder og uddannelser. De centrale undersøgelsesspørgsmål er disse:
1) Hvilken variation af digitalt understøttede didaktiske praksisser har etableret sig på tværs af institutionstyper og fagområder?
2) Hvordan oplever studerende forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige studerende, bl.a. i forhold til oplevet læringsudbytte, læringsstrategier og mestringsoplevelser?
3) Hvordan oplever undervisere forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige undervisere, for deres forhold til de studerende, samt deres oplevelse af faglig og professionel tilfredshed?
4) Hvordan påvirker de digitalt understøttede praksisser hhv. A. Samarbejdet mellem studerende og B. Samarbejdet mellem undervisere og studerende?
Kort titelCOVID 19-erfaringer
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato15/05/2031/01/21

Samarbejdspartnere

  • Professionshøjskolen Absalon
  • VIA University College
  • Aalborg Universitet
  • Aarhus Universitet
  • UC SYD
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
  • Syddansk Universitet
  • Roskilde Universitet
  • Professionshøjskolen UCN (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • COVID 19
  • Digitalt understøttet undervisning
  • Digital didaktisk praksis
  • Online undervisning
  • Videregående uddannelse

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.