Projektdetaljer
Beskrivelse
Formål, ide og afgrænsning.
Formålet med projektet er i et fremadrettet perspektiv at kvalificere det udviklingsdesign, som deltagerne i projektet har været involveret i gennem fokus på, hvilken optagethed deltagerne har haft i kompetenceudviklingsprojektet udtrykt gennem projektdeltagende lærere og pædagogers udfyldte aftaleark om aktionslæring i forlængelse af uddannelsen samt deres evalueringer fra rejseholdsarbejdet.
Det er således målet med opsamlingen bagudrettet at afdække følgende:
1) Hvad har lærere og pædagoger været mest optaget af som led i deres deltagelse i kompetenceudviklingsforløbet i forhold til at udvikle inkluderende læringsmiljøer? (Metode: Aftaleark-baseret undersøgelse …)
2) Hvilke elementer fra det samlede kompetenceudviklingsforløb oplever lærere og pædagoger har haft særlig betydning for udvikling af inkluderende læringsmiljøer? (Metode: Evalueringer fra rejseholdets arbejde)
Formålet med projektet er i et fremadrettet perspektiv at kvalificere det udviklingsdesign, som deltagerne i projektet har været involveret i gennem fokus på, hvilken optagethed deltagerne har haft i kompetenceudviklingsprojektet udtrykt gennem projektdeltagende lærere og pædagogers udfyldte aftaleark om aktionslæring i forlængelse af uddannelsen samt deres evalueringer fra rejseholdsarbejdet.
Det er således målet med opsamlingen bagudrettet at afdække følgende:
1) Hvad har lærere og pædagoger været mest optaget af som led i deres deltagelse i kompetenceudviklingsforløbet i forhold til at udvikle inkluderende læringsmiljøer? (Metode: Aftaleark-baseret undersøgelse …)
2) Hvilke elementer fra det samlede kompetenceudviklingsforløb oplever lærere og pædagoger har haft særlig betydning for udvikling af inkluderende læringsmiljøer? (Metode: Evalueringer fra rejseholdets arbejde)
Lægmandssprog
Projektet skal opsamle viden fra det gennemførte kompetenceudviklingsprojekt, hvor mere end 300 lærere og pædagoger på alle odense skoler . Hvad har deltagerne været optaget af og hvordan udtrykker de sig om denne optagethed i to typer dokumenter: aftaleark om aktioner og evaluering af rejseholdsbesøg.
Kort titel | Erfaringsopsamling læringsmiljøer |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 03/04/17 → 31/12/18 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læringsmiljøer
- Inklusion
- klasseledelse
- Aktionslæring
- coteaching
- Inkluderende Læringsmiljøer