Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet vil tage fat i erhvervsuddannelsernes nye grundforløb. Vi ønsker at udvikle en række eksemplariske modeller for, hvordan tilknytningen til erhvervslivet gennem helhedsorienteret arbejde med erhvervsfag kan få en central rolle i grundforløbets første brede del (GF1).
Seks skoler, spredt geografisk, vil deltage med forskellige fagretninger, således at vi tilsammen kan beskrive en vifte af afprøvede tiltag, der giver eleverne selvoplevet kendskab til erhverv. Den overordnede vision er, at eleverne oplever arbejdet med og kontakten til erhverv, så det virker både motiverende, afklarende og fastholdende. Det kan hermed på længere sigt medvirke til, at flere elever tiltrækkes til og gennemfører en erhvervsuddannelse. Skolerne skal inspirere og lære af hinanden, både i udviklingen af de erhvervsrettede tiltag, og i evalueringen og formidlingen af erfaringer og resultater, således at modellerne kan bruges og implementeres i andre grundforløb.
Seks skoler, spredt geografisk, vil deltage med forskellige fagretninger, således at vi tilsammen kan beskrive en vifte af afprøvede tiltag, der giver eleverne selvoplevet kendskab til erhverv. Den overordnede vision er, at eleverne oplever arbejdet med og kontakten til erhverv, så det virker både motiverende, afklarende og fastholdende. Det kan hermed på længere sigt medvirke til, at flere elever tiltrækkes til og gennemfører en erhvervsuddannelse. Skolerne skal inspirere og lære af hinanden, både i udviklingen af de erhvervsrettede tiltag, og i evalueringen og formidlingen af erfaringer og resultater, således at modellerne kan bruges og implementeres i andre grundforløb.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 15/01/15 → 31/03/16 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Teknisk Skole Silkeborg (Projektpartner)
- Learnmark (Projektpartner)
- Social- og SundhedsSkolen, Herning (Projektpartner)
- Mercantec (Projektpartner)
- Skive Tekniske Skole (Projektpartner)
- Skive handelsskole (Projektpartner)
Emneord
- erhvervsuddannelser