Projektdetaljer

Beskrivelse

Erhvervsakademiuddannelserne er uddannelsesmæssigt særligt kendetegnet ved deres tætte kobling til de givne uddannelsers praksis. Det betyder, at strukturen og indholdet er tæt forbundet med emner såsom praksisnærhed, hvor erhvervets udfordringer inddrages aktivt i undervisningen, hvor de studerende arbejder med udvikling af praktiske løsninger. Ved UCN anvendes refleksiv praksislæring (RPL) som et fælles pædagogisk og didaktisk læringsafsæt. Erhvervsakademiuddannelserne oplever dog, at det kan være vanskeligt at koble sig på RPL, da uddannelserne dels har et mere erhvervs- end professionsorienteret fokus, og dels er beskrevet på andet niveau i kvalifikationsrammen, hvor der er mindre fokus på udvikling af refleksive kompetencer.
Projekts formål bliver derfor at undersøge, hvordan RPL kan understøtte uddannelsen af kompetente erhvervsakademidimittender.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato26/06/2331/07/24