Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette projekt er et case-studium udført med to hold på bygningskonstruktøruddannelsen. Projektet er et komparativt studium af to forløb, hhv. traditionel face to face-undervisning (F2F) kontra digitalt medieret undervisning (DMU), der afvikledes parallelt i forårssemesteret 2016.
Case-studiet har ud fra de to undervisningsmetoder undersøgt de studerendes læringsniveau. Undersøgelsen viser, at der ikke samlet set er de store forskelle i læringsniveauet hos de studerende efter forløbene med de to forskellige undervisningsmetoder - dog er spredningen i læringsniveau på DMU-holdet væsentligt større end på F2F-holdet.
De studerende fra hhv. F2F og DMU opleves at søge to forskellige former for vejledning. De studerende fra F2F-forløbet har mange spørgsmål på lavt taksonomisk niveau gennem hele forløbet, hvorimod de studerende fra DMU-forløbet søger vejledning sidst i forløbet med spørgsmål på et højere taksonomisk niveau.
Undersøgelsen viser desuden, at de DMU-studerende er glade for de udleverede video-tutorials, som opleves som en stor hjælp til selvstændige studier.
Case-studiet har ud fra de to undervisningsmetoder undersøgt de studerendes læringsniveau. Undersøgelsen viser, at der ikke samlet set er de store forskelle i læringsniveauet hos de studerende efter forløbene med de to forskellige undervisningsmetoder - dog er spredningen i læringsniveau på DMU-holdet væsentligt større end på F2F-holdet.
De studerende fra hhv. F2F og DMU opleves at søge to forskellige former for vejledning. De studerende fra F2F-forløbet har mange spørgsmål på lavt taksonomisk niveau gennem hele forløbet, hvorimod de studerende fra DMU-forløbet søger vejledning sidst i forløbet med spørgsmål på et højere taksonomisk niveau.
Undersøgelsen viser desuden, at de DMU-studerende er glade for de udleverede video-tutorials, som opleves som en stor hjælp til selvstændige studier.
Nøgleresultater
Face to face-undervisning; F2F; Digitalt medieret undervisning; DMU; Blended learning
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 20/08/15 → 30/08/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.