Evaluering og videreudvikling af live-streaming med henblik på at fremme studerendes dialog i en netbaseret læreproces

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med nærværende projekt er at redidaktisere det eksisterende kombiholdskoncept. Videreudviklingen skal ske mhp. at optimere den tekniske løsning, så underviserne ikke bliver teknisk begrænset i deres udvikling af en didaktisk praksis.
Det vigtigste formål er dog med de nyudviklede teknologiske løsninger, at skabe et læringsmiljø for studerende, så de trygt og aktivt indgår i en dialogbaseret læreproces, uanset om de er til stede fysisk, eller om de deltager i undervisningen hjemmefra.
Derfor er det en del af dette projekts hensigt at arbejde med studerendeinvolvering i den didaktiske designproces. Idet netdagene tænkes i et nyt didaktisk design, skal dette design inkludere de studerende som aktive meddesignere i egen læreproces. I flg Helms og Heilesen (2012) kan dette resultere i mobilisering af forskellige tilgange og kompetencer hos de studerende. Blandt andet beskrives der i denne model, hvorledes den lærende bliver en del af udviklings- og innovationsfælleskaber gennem brugerdrevet didaktisk design (Helms & Heilesen, 2012). Dette primært på den baggrund, at det er et ønske at fremme de studerendes egen motivation til at deltage i dialogen, så de oplever social forbundenhed og gennem oplevelsen af at være kompetente, vil de måske opleve en bedre motivation til at tage initiativet til deltagelse i dialogen (Gelderen, 2012).
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1531/12/15

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Aalborg Universitet (Projektpartner)

Emneord

  • bioanalytikeruddannelsen
  • Live streaming
  • kombihold

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.