Projektdetaljer
Beskrivelse
Abstract. Projektet er en eksplorativ undersøgelse der sigter mod at udvikle begreber, teorier og ideer om, hvordan lærere skaber fællesskaber i folkeskolens klasser, og herunder hvilke kvaliteter og tiltag der kan bidrage til et fællesskab, hvor alle elever kan være med. Projektet undersøger nye dimittender, erfarne lærere og state of the art på området. Sigtet er dels at skabe grundlaget for at lave en dybere undersøgelse f.eks. i form af et Ph.d. projekt og dels at bidrage med viden om, hvordan vi i læreruddannelsen kan arbejde med at forberede lærerstuderende på den fællesskabende opgave.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/16 → 31/12/17 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- fællesskaber
- klassekultur
- relationskompetence
- klasseledelse
- Uddannelse, professioner og erhverv
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.