Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Program for Læring og IT er blevet bedt om at foretage evaluering af Projekt E-didaktiks afprøvninger. Projekt E-didaktik har fokus på videreudvikling af eksisterende uddannelsesudbud i VIA Sygeplejerske-uddannelsen, hvor det eksisterende udbud er den netbaserede sygeplejerskeuddannelse i VIA. Forventningerne favner dog en formaliseret og systematisk udvikling og videreudvikling af e-didaktiske kompetencer hos undervisere i såvel de campus-baserede udbud, som i netbaseret sygeplejerskeuddannelse.
Foruden evalueringer foretages der følgeforskning, således samtlige evalueringer og håndtering af disse relateres til den overordnede intention om udvikling og videreudvikling af undervisernes e-didaktiske kompetencer i VIA Sygeplejerskeuddannelsen. Formålet med følgeprojektet er således to delt. For det første foretages evaluering enkeltvis af de afprøvninger, som iværksættes af Projekt E-didaktik, Videreudvikling af eksisterende uddannelsesudbud i VIA Sygeplejerskeuddannelsen. For det andet anlægges der et samlet forskningsperspektiv på samtlige indsamlede evalueringsdata og herunder også Projekt E-didaktiks eventuelle tilretninger.
Forskningsspørgsmålet: Hvordan understøttes undervisere i processen med at planlægge online undervisning, og herunder hvad underviserne oplever, der henholdsvis virker og udfordrer dem?
Foruden evalueringer foretages der følgeforskning, således samtlige evalueringer og håndtering af disse relateres til den overordnede intention om udvikling og videreudvikling af undervisernes e-didaktiske kompetencer i VIA Sygeplejerskeuddannelsen. Formålet med følgeprojektet er således to delt. For det første foretages evaluering enkeltvis af de afprøvninger, som iværksættes af Projekt E-didaktik, Videreudvikling af eksisterende uddannelsesudbud i VIA Sygeplejerskeuddannelsen. For det andet anlægges der et samlet forskningsperspektiv på samtlige indsamlede evalueringsdata og herunder også Projekt E-didaktiks eventuelle tilretninger.
Forskningsspørgsmålet: Hvordan understøttes undervisere i processen med at planlægge online undervisning, og herunder hvad underviserne oplever, der henholdsvis virker og udfordrer dem?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/21 → 31/12/22 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- e-didaktik
- e-pædagogik
- Kompetenceudvikling
- online learning
- online læring
- online studieaktiviteter
- online vejledning
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- interviews
- følgeforskning
- Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje
- sygeplejerskeuddannelse
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Etnografiske studier i netbaseret sygeplejerskeuddannelsen med fokus på professionslæring og udvikling af professionsidentitet
Lyngsø, A. (Projektdeltager), Borgnakke, K. (Projektdeltager) & Kolbæk, R. (Projektdeltager)
01/02/14 → 31/12/18
Projekter: Projekt › Forskning