Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette forskningsprojekt undersøger børns betydningsfulde relationer og fællesskaber i det første halve år i skolens 0. klasse, med fokus på hvordan børn indgår i betydningsfulde relationer og hvordan de udvikler nye relationer, i overgangen mellem børnehave og skole. Projektet ser på, hvordan børn viser aktørstatus i en vigtig overgang, hvor de skal indgå i nye relationer og fællesskaber, samt på hvordan barnet oplever henholdsvis sammenhæng og kontinuitet eller brud og tab i de betydningsfulde relationer i overgangene og hvordan forældre og fagpersoner samarbejder om at skabe sammenhæng i børns overgange.
Kort titel | Farvel og goddag |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/20 → 31/12/22 |
Samarbejdspartnere
- Anonym
- Forsk.center Pædagogik og dannelse (leder)
Emneord
- Børn og unge
- børns trivsel
- børns perspektiv
- børn som aktører
- betydningsfulde relationer
- overgange fra børnehave til skole