Feedback - fra et elevperspektiv

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets første formål er at generere viden om hvordan skoleelever modtager, oplever og reagerer på feedback i den daglige undervisning. Feedback forstås som lærerens løbende kommunikation med eleverne og dermed en del af lærerens hverdagspraksis. Projektets fokus er den altid tilstedeværende opmærksomhed på elevernes læring og udvikling - og ikke formaliserede evalueringsredskaber som test, elevsamtaler, prøver eller skole-hjemsamtaler.
Projektets andet formål er af metodologisk karakter idet vi spørger til de valgte metoders muligheder og begrænsninger.
Projektets to dele udfoldes parallelt og er afhængige af hinanden.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/03/1301/07/17

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • feedback
  • elevperspektivet
  • metodeudvikling
  • hverdagsevaluering
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • børn- og ungeperspektiver
  • brugerperspektivet