Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektets første formål er at generere viden om hvordan skoleelever modtager, oplever og reagerer på feedback i den daglige undervisning. Feedback forstås som lærerens løbende kommunikation med eleverne og dermed en del af lærerens hverdagspraksis. Projektets fokus er den altid tilstedeværende opmærksomhed på elevernes læring og udvikling - og ikke formaliserede evalueringsredskaber som test, elevsamtaler, prøver eller skole-hjemsamtaler.
Projektets andet formål er af metodologisk karakter idet vi spørger til de valgte metoders muligheder og begrænsninger.
Projektets to dele udfoldes parallelt og er afhængige af hinanden.
Projektets andet formål er af metodologisk karakter idet vi spørger til de valgte metoders muligheder og begrænsninger.
Projektets to dele udfoldes parallelt og er afhængige af hinanden.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/03/13 → 01/07/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- feedback
- elevperspektivet
- metodeudvikling
- hverdagsevaluering
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- børn- og ungeperspektiver
- brugerperspektivet