Feedback og modellering i et andenordens-didaktisk lys – Et projekt om udvikling af øvebaner vedr. feedback, modellering og samarbejdende arbejdsformer i naturfag.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Der er generelt et behov for at udvikle både studerende og praktiklæreres kompetencer til at give konstruktiv feedback. Samtidig ved vi, at der er et behov for at styrke både studerende og elevers naturfaglige modelleringspraksis. Projektet vil etablere øvebaner, for både studerende og praktiklærere, der inkluderer viden og erfaringer med forskellige typer af feedback i forhold til modelleringspraksis i naturfag.
Vi vil i projektet undersøge, hvordan man kan lave et tættere samarbejde mellem praksis og læreruddannelsen hvor lærerstuderende underviser elever ved en form for mikroteaching først på hjemmebane (campus) og siden på udebane (skoler). Vi vil eksperimentere med at opkvalificere lærere i forhold til modeller og modellering + feedback, så de kan give endnu bedre feedback til vore lærerstuderende både i dette projekt men også i praktikken.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato09/08/2130/06/22

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner