Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette forskningsprojekt tager sit afsæt i den internationale forskning, der peger på, at der ikke alene er et kognitivt læringsudbytte ved at filosofere med børn, men også et non-kognitivt udbytte (Siddiqui et. al 2017 ). I disse studier peges der også på, at særligt de udfordrede elever kan have gavn af filosofi og der åbnes for, at filosofi kan have et inklusionspotentiale i klasserummet, der kan være med til at reducere kløften mellem de udfordrede elever og resten af klassen (ibid.) Netop denne forskningsmæssige antagelse har dannet grundlag for vores forskningsprojekt ”Filosofi med børn i et inklusionsperspektiv”, hvor vi undersøger filosofiens inklusionspotentiale i skolen med fokus på elevernes oplevelse af psykisk, social og faglig inklusion i filosofiundervisningen.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/21 → 31/12/21 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Filosofi med børn i skolen
- inklusion
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Facilitering af filosofisk fantasi med børn
Madsen, H. (Projektleder) & Kristensen, L. R. F. (Projektleder)
01/01/20 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Forskning