Projektdetaljer
Beskrivelse
Vi oplever som undervisere på både Pædagoguddannelsen og Pædagogisk Assistentuddannelsen i Thisted, Campus Lerpyttervej, at der kommer flere og flere studerende og elever, som har brug for særlig støtte. Det gælder både støtte i forhold til trivsel og studiekompetencer samt specialpædagogisk støtte (forkortes SPS). Vi vil derfor gerne sætte fokus på, hvordan vi lokalt kan arbejde på dette udbudssted for at skabe et inkluderende studiemiljø, hvor vi også har fokus på den enkelte studerendes/elevs udvikling og fastholdelse i uddannelsen. Derudover oplever vi som undervisere ikke at være klædt godt nok på fagligt og pædagogisk, når vi står med studerende og elever med trivselsudfordringer, samt hvordan vi undervisningsmæssigt skal forholde os, når en studerende/elev med funktionsnedsættelse har brug for sparring omkring deltagelse i studiemiljø og sin generelle trivsel. Projektet har afsæt i en lokal undersøgende tilgang i forhold til, hvilke muligheder vi har for at bedrive støtte til studerende og elever ved Campus Lerpyttervej. Vi vil være undersøgende i forhold til trivsel og studiekompetencer samt specialpædagogiske støtte. På sigt kan denne rapport medvirke til strategier og ideudvikling i forhold studiemiljø og fastholdelse på både Pædagoguddannelsen samt Pædagogisk Assistentuddannelsen på særligt det relationelle underviserniveau med de studerende/elever, samt konkrete lokale organisatoriske opmærksomhedsområder. Vi har et bredt fokus, idet vi både har fokus på studerende med funktionsnedsættelse, men ønsker også at sætte fokus på trivsel for alle studerende og elever og underviserens rolle i forbindelse hertil.
Kort titel | Fokus på trivsel og støtte |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/22 → 31/12/22 |