Projektdetaljer

Beskrivelse

Den samlede sektor af professionshøjskoler i Danmark indgik i efteråret 2018 en partnerskabsaftale med STUK om de 27 nye FGU institutionernes kompetenceudvikling. Formålet er at udvikle et samlet kompetence løft for FGU-lærere og ledere, som skal bidrage til at skabe en fælles kultur og professionsidentitet, der understøtter realiseringen af uddannelsens formål. Opgaven har omfattet 3 delopgaver. 1) Udfoldelse og konkretisering af det didaktiske grundlag for FGU. 2) Udvikling af kompetenceudviklingsforløb for institutioner og ledere fra 2020. 3) Særlige kompetenceudviklingsforløb for ledere og institutioner i 2019.

Nøgleresultater

Beskrivelse og konkretisering af de 15 didaktiske principper,
Udvikling og beskrivelse af seks kompetenceudviklingsforløb for 2020:tema 1: prøver og progression, tema 2: Samarbejde og kultur. Tema 3: Praksis og produktion, Tema 4: Relationer og samarbejde. Tema 5: Særlige behov og sprog. Tema 6: Tilrettelæggelse og differentiering samt ledelsesforløb 2020.
Udvikling og beskrivelse af Ledelsesforløb 2019 og det institutionsrettede forløb.
Kort titelFGU projekt 2018 - 2020
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1931/12/20

Samarbejdspartnere

  • Styrelsen for Uddannelse og Kvalitet STUK
  • Københavns Professionshøjskole (leder)
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Professionshøjskolen UCN
  • UC SYD
  • Professionshøjskolen Absalon

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.