Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet har fokus på at finde frem til en dansk kulturel beskrivelse af nutidens kompetencer, der kan bidrage til et fokuseret pædagogisk arbejde med Folkeskolens Formål.
”Formålsdimensioner” tager udgangspunkt i et fælles ønske om at konkretisere elementer i skolens formålsparagraf §1, og samtidig tænke formålet med skolen i sammenhæng med den udvikling og de udfordringer samfundet og skolen står overfor i det 21. århundrede.
Intentionen med arbejdet er at styrke fokus på formålet med folkeskolen, og målet er at få flere skoler til at lade formålet være synligt til stede i skolens arbejde gennem diskussioner og refleksioner.
Der er blevet udviklet en række forskellige værktøjer, der skal kunne sætte gang i diskussion og understøtte og udbygge refleksion og udviklingsaktiviteter omkring skolens opgave. Hensigten er, at værktøjerne skal konkretisere og anskueliggøre, hvordan den enkelte elev, lærer, pædagog eller institution kan arbejde mere systematisk med folkeskolens formålsparagraf.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato28/09/1806/03/20

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge