Formativ anvendelse af resultater fra folkeskolens prøver

  • Thomsen, Marianne (Projektdeltager)
  • Jensen, Leon Dalgas (Projektleder)
  • Kabel, Kristine (Projektdeltager)
  • Nielsen, Lone (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Følgeforskningsprojektet undersøger et udviklingsprojekt i Københavns Kommune om læreres anvendelse af feedback-rapporter fra prøven i 9. klasse i skriftlig fremstilling i dansk og i matematik. I faget dansk undersøger projektet tillige et udviklingsprojekt i Københavns Kommunes om læreres brug i undervisningen af vurderingskriterier vedrørende skriftlig fremstilling. Forskningen har fokus på at afdække, hvordan lærerne anvender feedback-rapporter og eksplicitte vurderingskriterier i skriftlig fremstilling til at udvikle undervisningens kvalitet.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/1720/06/18

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • didaktik
    • formativ feedback

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.