Projektdetaljer
Beskrivelse
Ifølge Universitetsloven er det universitets opgave at bedrive forskning og tilbyde forskningsbaseret uddannelse på højeste internationale niveau inden for sine fagområder. Forskningsbaseret uddannelse er derfor en grundpille på de danske universiteter.
På den baggrund var formålet med projektet at udforske forskellige måder at integrere forskning og undervisning med henblik på at styrke forskningsbaseret uddannelse. Integrationen af forskning og undervisning kan tage mange former alt afhængigt af fag, undervisere og studerende. Igennem undervisningsforløb kan de studerende for eksempel afprøve forskningslignende processer. De kan også indgå direkte som aktive medskabere i underviserens forskningsprojekt, eksempelvis i form af idégenerering, dataindsamling eller analyseaktiviteter. Mulighederne er mange.
På den baggrund var formålet med projektet at udforske forskellige måder at integrere forskning og undervisning med henblik på at styrke forskningsbaseret uddannelse. Integrationen af forskning og undervisning kan tage mange former alt afhængigt af fag, undervisere og studerende. Igennem undervisningsforløb kan de studerende for eksempel afprøve forskningslignende processer. De kan også indgå direkte som aktive medskabere i underviserens forskningsprojekt, eksempelvis i form af idégenerering, dataindsamling eller analyseaktiviteter. Mulighederne er mange.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/03/13 → 01/04/16 |
Links | http://fbk.ku.dk |